Een klant bij de servicebalie die met agressief gedrag zijn zin probeert te krijgen, een dronken of ontevreden horecagast die dreigende taal uitslaat of klanten die hun frustratie botvieren tijdens een bezoek. Het is gedrag waar ondernemers en hun personeel steeds vaker mee te maken krijgen. Om (beginnende) medewerkers te helpen verschillende soorten agressie beter te herkennen en hiermee om te gaan hebben wij de e-learning omgaan met agressie en geweld gratis beschikbaar gesteld.
In deze e-learning leren deelnemers op interactieve wijze welke soorten agressie er zijn, hoe je deze kunt herkennen en wat je kunt doen als je hiermee te maken krijgt. We laten situaties uit de dagelijkse praktijk in een winkel en horecazaak zien, waarbij deelnemers vervolgens zelf keuzes maken hoe te handelen en zien wat het effect daarvan is.
Ook gaan we in op de STOP-methode, die je inzet als de agressie persoonlijk wordt. En natuurlijk geven we tips om agressie zoveel mogelijk te voorkomen. Zo helpen we ondernemers en hun medewerkers om beter voorbereid op de werkvloer te staan. Na het volgen van de e-learning ontvangen de deelnemers een certificaat.